Vít Zouhar
(nar. 1966)
Vystudoval skladbu u Miloše Ištvána a Aloise Piňose na Janáčkově akademii múzických umění v Brně a na Vysoké hudební škole v rakouském Štýrském Hradci u Hermanna Markuse Preßla a Younghi Pagh-Paan. Absolvoval kompoziční kurzy v Sieně na Accademia Chigiana u Franca Donatoniho a v Darmstadtu. Dále absolvoval hudební vědu na Masarykově univerzitě v Brně a v roce 2001 obhájil doktorskou práci na Janáčkově akademii múzických umění v Brně. Od roku 1992 přednáší na Katedře hudební výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci a působí na Institutu pro elektronickou hudbu při Univerzitě hudby a dramatických umění ve Štýrském Hradci. Na Pedagogické fakultě UP v Olomouci vykonává od roku 2003 funkci proděkana. Je autorem více než padesáti akustických a elektroakustických skladeb, hudebních instalací a performancí. Jeho skladby Brána slunce, Blízká setkání zběsilostí srdce, Jako voda je, Wide Crossing, Coronide ad. byly scénicky a koncertně provedeny mj. v Národním divadle v Praze, Bühnen Graz, Janáčkově divadle v Brně, na domácích i zahraničních festivalech (Pražské jaro, EXPO, Europalia, Hörgänge Wien, Expozice nové hudby Brno, Bohemia Magica, Mélos-Etos Bratislava ad.), v médiích a jsou vydávány na zvukových nosičích. Jako hostující skladatel působil ve Werkstadt Graz, na IEM Graz a získal řadu skladatelských cen a ocenění. Vít Zouhar pravidelně spolupracuje se soubory DAMA DAMA, Ensemble Damian, Fagoti Brunenses ad. Je rovněž autorem řady studií zaměřených na problematiku hudby 20. století (minimální hudba, hudební postmoderna). Další informace jsou uvedeny také na stránkách: http://khv.upol.cz/staff/Vit-Zouhar. Seznam skladeb:Rytmy pro dva (a dvaadvacet bicí nástroje) 1984/88 Větříčkové (pro flétnu sólo) 1985 Brněnské veduty (smyčcový kvartet) 1986 Čas dobrých nadějí (dechový kvintet) 1986 Rockata (pro housle a klavír) 1986 Agastja (pro velký symfonický orchestr) 1987-88 Brána slunce (pro koncertantní bicí nástroje a symfonický orchestr) 1988-89 In memoriam M. Ištvan (pro dva klavíry a smyčce) 1990 Je všechno (proznívání pro dva kytaristy, dvě kytary a znějící prostor) 1992 Zdá se mi zato pokaždé Stínování (pro housle, klarinet a klavír) 1992 Šest klavírů (pro jednoho klavíristu a mgf. pás) 1992 Blízká setkání zběsilostí srdce (pro stereo-orchestr) 1993 Jako voda je (pro klarinet, fagot a klavír) 1994 Wide Crossing (elektroakustická skladba) 1994 Duny (pro dvě marimby) 1995 Co všechno se může tangu také stát (pro fagotové nebo saxofonové kvarteto) 1997 Il Pendolo (pro komorní vokálně instrumentální soubor) 1998 Coronide (opera) 2000 Petite sirene (pro bicí nástroje) 2001 And Coronis Left Her Look (pro komorní soubor) 2001 Kruhy hladin (pro kvarteto zobcových fléten a video) 2003 Torso (opera, společně s T. Hanzlíkem) 2003 Drásnění (pro čtyřruční klavír) 2004 Blízká setkání zběsilostí srdce (pro klavír a orchestr) 1993/2004 |